Yoghurt met gegrilde watermeloen en pistache (lowcarb, paleo en vegan)

Waanzinnig lekker ontbijtje van warme, gekarameliseerde watermeloen met geroosterde en lichtgezouten pistachenootjes.

Gegrilde watermeloen

Ik had zelf een restje over van een hele watermeloen uit de oven. Als je in de zomer wat overhebt van de BBQ kan dat natuurlijk ook. Zelfs ’s ochtends bakken en daarna wat honing of maple syrup erover doen werkt prima .

Pistache

De pistache nootjes kun je licht vijzelen en daarna roosteren met wat zout.

Yoghurt

Je kunt elke dikke yoghurt gebruiken die je lekker vindt of kunt verdragen. Ik had zelf hangop gemaakt van grasgevoerde A2 yoghurt. Griekse yoghurt of kokosyoghurt is ook prima.

Dieet en ‘vrij van’

Koolhydraatbeperkt: niet strikt koolhydraatarm door de meloen en pistache. Paleo en vegan bij gebruik van kokosyoghurt.

Yoghurt met gegrilde watermeloen en pistache (lowcarb, paleo en vegan)

Marjolein
Waanzinnig lekker ontbijtje van warme, gekarameliseerde watermeloen met geroosterde en lichtgezouten pistachenootjes.
5 van 2 stemmen
Bereiding 5 minuten
Totale tijd 5 minuten
Vrij van (Pseudo)granen, A1 caseïne, Ei, Eiwit, Gluten, Nachtschade, Peulvruchten, Pinda, Schaal- en schelpdieren, Soja, Suiker, Vis, Vlees, Zuivel
Dieet Glutenvrij, Koolhydraatbeperkt, Paleo, Vegan
Trefwoord Out of the box
Gang Ontbijt, Toetjes
Keuken Europees, Middenoosters
Porties 1 persoon
Calorieën 127 kcal

Benodigdheden

Ingrediënten
  

  • 150 gr yoghurt hangop, Griekse yoghurt of kokosyoghurt
  • 100 gr gegrilde watermeloen
  • 1 handje pistachenootjes
  • 1 snuf zout roze Himalaya of Keltische zee

Bereiding
 

  • Vijzel de pistache nootjes licht en rooster in een hete pan zonder olie.
  • Gebruik een restje meloen van de vorige dag. Of snij een meloen in grove plakken die je met een druppeltje olie bakt in een hete pan.
  • Verdeel de warme nootjes en meloen over de yoghurt.

KORTINGSCODES

Puur Mieke: Eetlekkeranders5 (nw klanten 5%)

Vlees van Ons: Eetlekkeranders10 (nw klanten 10%)

Funky Fat Choc: Eetlekkeranders10 (10%)

Voedingswaarde

Calorieën: 127kcal | Koolhydraten: 14gr | Eiwitten: 6gr | Vetten: 5gr | Verzadigd vet: 3g | MO vet: 0.3g | EO vet: 2g | Vezels: 1gr | Vitamine A: 722IU | Vitamine B1: 0.1mg | Vitamine B2: 0.2mg | Vitamine B6: 0.1mg | Vitamine B12: 1µg | Vitamine C: 9mg | Vitamine D: 0.1µg | Vitamine E: 0.2mg | Natrium: 458mg | Magnesium: 29mg | Kalium: 355mg | Calcium: 190mg | Koper: 0.1mg | Foliumzuur: 14µg | IJzer: 0.4mg | Fosfor: 158mg | Selenium: 4µg | Zink: 1mg

Standaard berekend voor 1 portie, tenzij anders vermeld in notities.

Standaard berekend voor suikervrije variant. Erythritol in plaats van ahornsiroop, honing en kokosbloesemsuiker (indien van toepassing en tenzij anders vermeld bij notities).

Heb je dit recept gemaakt?Ik zou het geweldig vinden om een foto te zien. Vermeld @Eetlekkeranders op Insta!
Delen op Facebook Pin recept Vragen?

Eén reactie

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Rating recept