| | | | | | | | |

Japanse broccolirijst met shiitake

Ik maak gebruik van affiliate links. Meer informatie daarover vind je in het menu onder samenwerking.

Simpel en snel bijgerechtje van broccolirijst met shiitake en sesamolie. Past goed bij Japanse en Koreaanse hoofdgerechten met vlees, kip en vis.

Broccolirijst kun je kant en klaar kopen, maar het is in de keukenmachine erg eenvoudig om zelf te maken. Gebruik ook de stronken.

Dieet en ‘vrij van’

Dit recept is koolhydraatarm en vegan. AIP en ‘vrij van’ zaden als je avocado olie gebruikt in plaats van sesamolie.

Japanse broccolirijst met shiitake

Marjolein
Simpel en snel bijgerechtje van broccolirijst met shiitake en sesamolie. Past goed bij Japanse en Koreaanse hoofdgerechten met vlees, kip en vis.
5 van 1 stem
Bereiding 5 minuten
Totale tijd 5 minuten
Vrij van (Pseudo)granen, A1 caseïne, Ei, Eiwit, Gluten, Nachtschade, Noten, Peulvruchten, Pinda, Schaal- en schelpdieren, Soja, Suiker, Vis, Vlees, Zaden, Zuivel
Dieet AIP, Glutenvrij, Koolhydraatarm, Koolhydraatbeperkt, Paleo, Vegan
Trefwoord Doordeweeks
Gang Bijgerechten, Lunch
Keuken Aziatisch, Japans, Koreaans
Porties 1 persoon
Calorieën 189 kcal

Benodigdheden

  • bakpan, spatel, keukenmachine

Ingrediënten
  

  • 150 gr broccoli gemalen
  • 100 gr shiitake
  • 2 knoflook knoflook
  • 1 tl sesamolie
  • milde olijfolie

AIP en vrij van zaden

  • variant GEEN sesamolie

Bereiding
 

  • Warm de pan op en doe er een flinke scheut milde olijfolie in. Snij de shiitake en pers de knoflook. Bak de shiitakes een minuutje of 2 totdat ze een lichtbruin randje hebben. Voeg dan knoflook toe.
  • Voeg een minuutje later de broccolirijst toe. Bak nog een minuutje of 2 op hoog vuur. Zet het vuur laag of uit en voeg de sesamolie toe.

KORTINGSCODES

Puur Mieke: Eetlekkeranders5 (nw klanten 5%)

Funky Fat Choc: Eetlekkeranders10 (10%)

Vlees van Ons: Eetlekkeranders10 (nw klanten 10%)

Notities

Broccolirijst kun je kant en klaar kopen, maar het is in de keukenmachine erg eenvoudig om zelf te maken. Gebruik ook de stronken.

Voedingswaarde

Calorieën: 189kcal

Standaard berekend voor 1 portie, tenzij anders vermeld in notities.

Standaard berekend voor suikervrije variant. Erythritol in plaats van ahornsiroop, honing en kokosbloesemsuiker (indien van toepassing en tenzij anders vermeld bij notities).

Heb je dit recept gemaakt?Ik zou het geweldig vinden om een foto te zien. Vermeld @Eetlekkeranders op Insta!
Vragen?

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Rating recept