| | | | | | | |

Hangop met zoete pompoenpuree en koolhydraatarme granola

Hangop is heerlijk dikke yoghurt die geweldig combineert met het zoete en zachte van pompoenpuree. Met een kleine crunch van koolhydraatarme granola van pompoen met lijnzaad en pure chocola. In een kommetje is het een heerlijk ontbijtje voor de herfst. Maar als je het in een glaasje doet ontpopt het zich als een chique nagerechtje voor je kerstdiner. De zoetigheid komt van pumpkin spice met kososbloesemsuiker, of als je koolhydraatarm eet van Ery Bronze of Steviala Gold.

Hangop

Dit recept gaat er vanuit dat je al hangop hebt. Kijk hier hoe je heel makkelijk zelf hangop kunt maken. Dat heeft wel een nachtje in de koelkast nodig!

Ik maak zelf de hangop van grasgevoerde A2 yoghurt. Ik heb lange tijd geen zuivel gegeten vanwege het melkeiwit caseïne. In gewone zuivel zit A1 caseīne. Dat geeft bij veel mensen problemen. Melk van speciale koeienrassen heeft een andere eiwitsamenstelling en bevat A2 caseïne. Ik heb nu zelfs grásgevoerde A2 yoghurt gevonden van koeienmelk.

Probeer ook een keer grasgevoerde A2 yoghurt met 10% welkomstkorting bij ‘Vlees van Ons’. Code Eetlekkeranders10.

Zuivelvrij

Voor een zuivelvrije variant kun je kiezen voor dikke haveryoghurt (havergurt Griekse stijl van AH is glutenvrij) of dikke kokosyoghurt in plaats van hangop. Deze zijn al vrij dik van zichzelf, ik zou daar geen hangop van maken. Kijk hier voor een vergelijking van soorten kokosyoghurt in de supermarkt.

Granola

Dit recept gaat er ook vanuit dat je al granola hebt gemaakt. Kijk hier voor het recept van de pompoen granola met pure chocola.

Als pure chocola gebruik ik de dark chocolate van Funk Fat Choc. Deze is zuivelvrij en ketogeen. Zelfs de witte chocola! Met MCT olie en gezoet met erythritol. Bestel met 10% korting met code Eetlekkeranders10.

Dieet en vrij van

Koolhydraatarm. Zuivelvrij met kokosyoghurt of havergurt Griekse stijl. Paleo met kokosyoghurt.

Hangop met zoete pompoenpuree en pompoen granola

Marjolein
Heerlijke dikke zelfgemaakte hangop op een bodempje van pompoengranola en afgetopt met zoet kruidige pompoenpuree. Een mooi, luxe ontbijtje of als chique afsluiting van je kerstdiner.
5 van 2 stemmen
Bereiding 15 minuten
Totale tijd 15 minuten
Vrij van (Pseudo)granen, A1 caseïne, Ei, Eiwit, Gluten, Nachtschade, Peulvruchten, Pinda, Schaal- en schelpdieren, Soja, Suiker, Vis, Vlees, Zuivel
Dieet Glutenvrij, Koolhydraatarm, Koolhydraatbeperkt, Paleo, Vegan
Trefwoord Doordeweeks, Kerst
Gang Ontbijt, Toetjes
Keuken Amerikaans, Europees, Nederlands
Porties 1 persoon
Calorieën 181.4 kcal

Benodigdheden

  • glaasje
  • staatmixer of vork
  • stoom- of kookpannetje

Ingrediënten
  

Bereiding
 

  • Maak de pompoen schoon, snij in blokje. Kook of stoom voor 12 minuten. Laat daarna afkoelen en uitlekken.
  • Pureer de pompoen. Meng met de specerijen en eventueel de suiker of de erythritol. Je kruidt de puree wat steviger dan normaal omdat je het daarna eet met de hangop.
  • Verkruimel de granola in brokjes op de bodem van je glaasje. Schep de hangop erop en daarna de pompoenpuree. Top af met een klein beetje granola.

KORTINGSCODES

Puur Mieke: Eetlekkeranders5 (nw klanten 5%)

Funky Fat Choc: Eetlekkeranders10 (10%)

Vlees van Ons: Eetlekkeranders10 (nw klanten 10%)

Voedingswaarde

Calorieën: 181.4kcal

Standaard berekend voor 1 portie, tenzij anders vermeld in notities.

Standaard berekend voor suikervrije variant. Erythritol in plaats van ahornsiroop, honing en kokosbloesemsuiker (indien van toepassing en tenzij anders vermeld bij notities).

Heb je dit recept gemaakt?Ik zou het geweldig vinden om een foto te zien. Vermeld @Eetlekkeranders op Insta!
Vragen?

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Rating recept