| |

Gekarameliseerde gegrilde ui met Pecorino, citroen en tijm uit de oven

Ik maak gebruik van affiliate links. Meer informatie daarover vind je in het menu onder samenwerking.

Makkelijk te maken en ontzettend lekker! Je halveert de uien en legt ze in de oven met extra vierge olijfolie en boter. Aftoppen met citroen, tijm en Pecorino. De uien worden zo heerlijk gekarameliseerd: hartig én zoet!

Dieet en ‘vrij van’

Glutenvrij en lowcarb (koolhydraatbeperkt).

Gekarameliseerde gegrilde ui met Pecorino, citroen en tijm uit de oven

Marjolein
Gegrilde ui uit de oven. Hartig en zoet tegelijk. Zonder suiker, het zoetje komt van de ui zelf! En supermakkelijk want de oven doet al het werk.
5 van 2 stemmen
Bereiding 1 uur
Totale tijd 1 uur
Vrij van (Pseudo)granen, A1 caseïne, Ei, Eiwit, Gluten, Koemelk, Nachtschade, Noten, Peulvruchten, Pinda, Schaal- en schelpdieren, Soja, Suiker, Vlees, Zaden, Zuivel (wel roomboter)
Dieet Glutenvrij, Koolhydraatbeperkt
Trefwoord Basisrecept, Eénpans, Stoofpot
Gang Bijgerechten
Keuken Europees
Porties 2 tot 6 personen
Calorieën 240 kcal

Benodigdheden

Ingrediënten
  

Bereiding
 

  • Warm de oven voor op 200 graden.
  • Smeer een een kleine, ovenbestendige pan in met 1 eetlepel olijfolie.
  • Pel de uien en snij dwars doormidden (door de laagjes heen, tussen boven en onderkant).
  • Leg de 6 helften in de pan, met de snijkanten naar boven.
  • Besprenkel rijkelijk met zout en de overgebleven olijfolie.
  • Zet een hal uur in de oven.
  • Was en rasp de citroen. Verdeel over de ui, samen met wat peper en top af met een halve eetlepel boter per halve ui.
  • Zet nog een kwartier terug in de oven.
  • Rasp de kaas. Rits de tijmblaadjesvan de takjes. Verdeel beide over de uien.
  • Zet nog ongeveer 5 minuten terug in de oven, dit keer liefst met wat bovenwarmte.
  • Serveer en top af met de honing.

KORTINGSCODES

Puur Mieke: Eetlekkeranders5 (nw klanten 5%)

Funky Fat Choc: Eetlekkeranders10 (10%)
Vlees van Ons: Eetlekkeranders10 (nw klanten 10%)

Notities

Portiegrootte sterk afhankelijk van functie. Als klein bijgerecht is 1 halve ui op al lekker. Als groter deel van de maaltijd kun je dit voor 2 personen serveren.

Voedingswaarde

Calorieën: 240kcal | Koolhydraten: 20gr | Eiwitten: 12gr | Vetten: 12gr | Verzadigd vet: 6g | MO vet: 1g | EO vet: 4g | Vezels: 5gr | Vitamine A: 209IU | Vitamine B1: 0.1mg | Vitamine B2: 0.2mg | Vitamine B6: 0.3mg | Vitamine B12: 0.3µg | Vitamine C: 42mg | Vitamine D: 0.1µg | Vitamine E: 1mg | Natrium: 959mg | Magnesium: 37mg | Kalium: 366mg | Calcium: 381mg | Koper: 0.1mg | Foliumzuur: 40µg | IJzer: 1mg | Fosfor: 288mg | Selenium: 6µg | Zink: 1mg

Standaard berekend voor 1 portie, tenzij anders vermeld in notities.

Standaard berekend voor suikervrije variant. Erythritol in plaats van ahornsiroop, honing en kokosbloesemsuiker (indien van toepassing en tenzij anders vermeld bij notities).

Heb je dit recept gemaakt?Ik zou het geweldig vinden om een foto te zien. Vermeld @Eetlekkeranders op Insta!
Vragen?

2 reacties

5 from 2 votes (1 rating without comment)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Sterren geven