| | | |

Carpaccio

Ik maak gebruik van affiliate links. Meer informatie daarover vind je in het menu onder samenwerking.

Eén van mijn favoriete voorafjes: carpaccio. Maar sinds ik geen zuivel meer at miste ik de Parmezaanse kaas zo enorm… Toen ontdekte ik edelgistvlokken. Die hebben een heerlijk zoutige, umami smaak die erg lijkt op Parmezaanse kaas.

Zo lekker! Voor mij hoort een goede extra vierge olijfolie echt bij carpaccio. In dit recept maak ik het verder af met rucola, pijnboompitten en kappertjes.

Dieet en ‘vrij van’

Voor ‘vrij van’ zaden pijnboompitten en peper weglaten.

Pijnboompitten zijn rond de 15 gr khd per 100 gram, dit past binnen koolhydraatbeperkt, maar pijnboompitten zijn niet koolhydraatarm. Je kunt ze vervangen door macademia noten of walnoten.

Carpaccio

Marjolein
Carpaccio met een goede vervanger voor Parmezaanse kaas: edelgistvlokken. Lekker met een goede extra vierge olijfolie, rucola, pijnboompitten en kappertjes.
5 van 2 stemmen
Bereiding 5 minuten
Totale tijd 5 minuten
Vrij van (Pseudo)granen, A1 caseïne, Eiwit, Gluten, Nachtschade, Peulvruchten, Pinda, Schaal- en schelpdieren, Soja, Suiker, Vis, Zuivel
Dieet Glutenvrij, Koolhydraatarm, Koolhydraatbeperkt, Paleo
Trefwoord Basisrecept, Kerst
Gang Lunch, Salades, Voorgerecht
Keuken Europees, Italiaans
Porties 1 persoon
Calorieën 198 kcal

Benodigdheden

  • bord, koekenpan

Ingrediënten
  

Voor vrij van zaden

  • variant GEEN pijnboompitten en zwarte peper

Bereiding
 

  • Rooster de pijnboompitjes of de macademia/ walnoten (koekenpan, redelijk hoog vuur) en laat afkoelen.
  • Verdeel de plakjes carpaccio op een bord. Verdeel de rucola en de kappertjes erover, maal wat zwarte peper erover.
  • Vlak voor het opdienen de edelgistvlokken erover strooien en afmaken met goede extra vierge olijfolie.

KORTINGSCODES

Puur Mieke: Eetlekkeranders5 (nw klanten 5%)

Funky Fat Choc: Eetlekkeranders10 (10%)
Vlees van Ons: Eetlekkeranders10 (nw klanten 10%)

Notities

  •  

Voedingswaarde

Calorieën: 198kcal | Koolhydraten: 1gr | Eiwitten: 12gr | Vetten: 16gr | Vezels: 1gr

Standaard berekend voor 1 portie, tenzij anders vermeld in notities.

Standaard berekend voor suikervrije variant. Erythritol in plaats van ahornsiroop, honing en kokosbloesemsuiker (indien van toepassing en tenzij anders vermeld bij notities).

Heb je dit recept gemaakt?Ik zou het geweldig vinden om een foto te zien. Vermeld @Eetlekkeranders op Insta!
Vragen?

Eén reactie

5 from 2 votes (1 rating without comment)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Sterren geven