|

Broccoli salade met ei, zongedroogde tomaat en cashewnoten

Ik maak gebruik van affiliate links. Meer informatie daarover vind je in het menu onder samenwerking.

Heerlijk vullende salade van broccoli met een gekookt ei, zongedroogde tomaat en cashewnoten. Met een dressing van (plantaardige) yoghurt/kwark, extra vierge olijfolie, wat mosterd en mayonaise.

Zongedroogde tomaat paleo?

Of tomaat past in een paleo dieet, daar zijn de meningen over verdeeld. Een strikt paleo dieet is zonder nachtschade of ingrediënten uit ‘De Nieuwe Wereld’. Maar veel mensen die een paleo dieet volgen eten wel af en toe tomaat. Maak daarin je eigen keuzes.

Dieet en ‘vrij van’

De salade is koolhydraatbeperkt en paleo.

Broccoli salade met ei, zongedroogde tomaat en cashewnoten

Heerlijk frisse salade. Zoet door de cashewnoten en zongedroogde tomaat.
5 van 2 stemmen
Vooraf 10 minuten
Bereiding 10 minuten
Totale tijd 20 minuten
Vrij van (Pseudo)granen, A1 caseïne, Gluten, Koemelk, Lactose, Peulvruchten, Pinda, Schaal- en schelpdieren, Soja, Suiker, Vis, Vlees, Zuivel
Dieet Glutenvrij, Koolhydraatarm, Koolhydraatbeperkt, Paleo
Trefwoord Lente en zomer
Gang Salades
Keuken Europees
Porties 4 personen
Calorieën 119 kcal

Benodigdheden

  • stoompan / pan en vergiet, kom, mes

Ingrediënten
  

Bereiding
 

  • Kook een ei (7, 8 voor iets zachter, 9 minuten voor wat herder). Laat schrikken en afkoelen.
  • Stoom of blancheer de broccoli voor maximaal 5 minuten (naar smaak, liefst net iets zachter dan rauw, maar niet té zacht).
  • Meng de kwark, mayonaise en olijfolie en meng door de broccoli. Voeg naar smaak een snufje zout toe.
  • Pel de eieren, snij in stukjes en voeg toe. Snij de tomaatjes en voeg toe. Vijzel de cashewnoten licht en voeg toe.

KORTINGSCODES

Puur Mieke: Eetlekkeranders5 (nw klanten 5%)

Funky Fat Choc: Eetlekkeranders10 (10%)
Vlees van Ons: Eetlekkeranders10 (nw klanten 10%)

Voedingswaarde

Calorieën: 119kcal | Koolhydraten: 8gr | Eiwitten: 5gr | Vetten: 8gr | Verzadigd vet: 1g | MO vet: 2g | EO vet: 4g | Vezels: 2gr | Vitamine A: 149IU | Vitamine B1: 0.1mg | Vitamine B2: 0.1mg | Vitamine B6: 0.1mg | Vitamine B12: 0.1µg | Vitamine C: 4mg | Vitamine D: 0.2µg | Vitamine E: 0.3mg | Natrium: 34mg | Magnesium: 57mg | Kalium: 443mg | Calcium: 23mg | Koper: 0.4mg | Foliumzuur: 15µg | IJzer: 2mg | Fosfor: 133mg | Selenium: 7µg | Zink: 1mg

Standaard berekend voor 1 portie, tenzij anders vermeld in notities.

Standaard berekend voor suikervrije variant. Erythritol in plaats van ahornsiroop, honing en kokosbloesemsuiker (indien van toepassing en tenzij anders vermeld bij notities).

Heb je dit recept gemaakt?Ik zou het geweldig vinden om een foto te zien. Vermeld @Eetlekkeranders op Insta!
Vragen?

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Sterren geven