10x glutenvrije toetjes voor Kerst

Ik maak gebruik van affiliate links. Meer informatie daarover vind je in het menu onder samenwerking.

Op zoek naar leuke nagerechten voor Kerst maar eet je glutenvrij? Of wil je graag rekening houden met een gast die coeliakie heeft? Maak je geen zorgen want alle recepten op mijn website zijn glutenvrij. En ik heb de lekkerste glutenvrije toetjes voor Kerst voor je op een rijtje gezet! En ik beloof je: niemand die het merkt dat het glutenvrij is!

Veel van deze toetjes zijn ook zuivelvrij te maken! Maar werk je liever vanuit een overzichtje dat gegarandeerd zuivelvrij is? Kijk dan bij de 10 zuivelvrije toetjes. Eet je koolhydraatarm? Kijk dan bij de 10 koolhydraatarme toetjes.

Fijne Kerst, eet smakelijk. En vooral: lekker anders!

1. Kastanjemousse met peer en kaneel
Heerlijk zachte mousse van tamme kastanjes en macarpone of kokosroom. Afgetopt met gebakken peer en kaneel. De mousse kun je afmaken met kastanjesap, espresso of als je wilt met een paar druppeltjes amaretto.
2. Chocolademousse met mokkaschuim (keto, paleo en vegan)
Heerlijke, gezonde chocolademousse van pure cacao en avocado. Er is ook een variant met boter en ei (in plaats van avocado). Het schuim maak je heel makkelijk van koffie en wat (plantaardige) melk.
3. Glutenvrije boekweit kastanje flensjes met warme kersen en hangop
Heerlijke dunne glutenvrije flensjes van boekweitmeel en tamme kastanjemeel met volle melk en een eitje. Heerlijk als toetje met warme kersen en een bolletje stevige hangop.
4. Rode bietenpudding van chiazaad met gekonfijte citroen (koolhydraatarm, zuivelvrij en paleo)
Overnight chiapudding van rode biet met gekonfijte citroen. Verrassend toetje, echt weer eens iets heel anders. Makkelijk te maken. Zuivelvrij en dus lactosevrij.
5. Zuivelvrije trifle van bitterkoekjes, chocolademousse en vanille lemoncurd
Romige en stevige trifle met drie laagjes. Voor zowel het curd laagje als het chocomousse laagje heb je keus tussen een volledig zuivelvrije variant en een variant met roomboter. De bitterkoekjes zijn glutenvrij.
6. Glutenvrije bananenmeel flensjes met warme appel (zonder ei, granen, noten, zaden en zuivel)
Chique nagerechtje dat niet alleen glutenvrij is, maar ook geschikt voor een paleo dieet en zelfs AIP. De pannenkoekjes zijn zonder graan, noten, zaden en ei. De roombolletjes zijn zuivelvrij.
7. Trifle van kokoskoekjes met frambozencrème en kokos limoencurd
Deze zuivelvrije én koolhydraatarme trifle zou zo maar eens de perfecte afsluiting kunnen zijn van je luxe (kerst)diner. De kokoskoekjes zijn glutenvrij.
8. Hangop met zoete pompoenpuree en pompoen granola
Heerlijke dikke zelfgemaakte hangop op een bodempje van pompoengranola en afgetopt met zoet kruidige pompoenpuree. Een chique afsluiting van je kerstdiner. De granola is met pure chocola en glutenvrij.
9. Zuivelvrije flan met salted amandelcrème
Zacht puddinkje van ei en amandelroom. Lijkt op een flan, maar dan zonder melk, suiker of verdikkingsmiddelen. Makkelijk te maken door te stomen. Geen oven nodig.
10. Matcha overnight chia met hennepzaad, pistache nootjes en kersen
Chiapudding met pistachepasta, hennepzaad, matcha, honing en een snuf zout. Afgetopt met kersen en pistachenootjes. Makkelijk te maken maar tegelijkertijd verrassend en passend bij een superchique kerstdiner.
11. Kersenpudding met witte chocola (lowcarb en zuivelvrij)
Fluweelzachte pudding van kersen en witte chocola. De basis is van kokosmelk. Je kunt zuivelvrij en suikervrije witte chocola gebruiken, of gewone.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *